Klubbmesterskap i meitefiske 2026

Mandag 18. mai avholdt vi klubbmesterskapet i meitefiske ved Skinnerflo. Etter en kald vår var forventningene lave, for karpefisker krever en viss vanntemperatur før meitefisket blir morsomt. 

Et par av gutta hadde prøvefisket uka i forveien, men uten større hell.

Men lykken står de kjekke bi, som det heter. Alle som møtte opp fikk fisk, og artsmangfoldet var upåklagelig med både mort, løye, sørv, brasme og hork.

Årets klubbmester ble Pål Uno Andersen. Han fikk over 2 kilo fangst, bestående av ymse slag med bittesmå karpefisker. Av humanitære hensyn burde de fleste vært satt ut igjen, da de fortsatt bar på plommesekken og drev med aktiv blæretrening. Vi andre derimot, vi som fikk fisker av mer anselig størrelse og dermed var de moralske vinnerne av klubbmesterskapet, måtte ta til takke med lavere poengsummer i sammenlagtkonkurransen. Utakk er verdens lønn.

Her er hele resultatlista, med sammenlagtpoeng i parentes:

1) Pål Uno Andersen, 2055 (20)

2) Skjalg Sannes, 795 (19)

3) Magnus Solbakken, 790 (18)

4) Jonas Stølan, 340 (17)

5) Aleksander Andersen, 280 (16)

6) Mikael Lyng, 190 (15)

6) Jonas Strand, 190 (15)

8) Lars Helgesen, 145 (13)